Monday, July 5, 2010

Hari 22: Tidur terapi terbaik

4 pagi - 4 petang - TIDUR!

Lokasi masih di Bandung, tanah kelahiran band ST12

Tak mandi macam biasa sebab air terlalu dingin membahayakan tulang

Setelah bangun tidur macam biasa makan - berlima dengan Aris yang baru pulang, Qinwan, sepupu Qinwan dan Angkuy menyantap di Igalanca, sebuah tempat makan di atas bukit di Dago Pakar. Macam biasa sejuk dan rasa nak nikah versi tak ada komitmen. Melantak iga bakar (iga ni rusuk lembu) + nasi dan lasagna untuk mengisi perut kosong.

Qinwan ni mahasiswa Indonesia di UM dan kami hanya sempat bersua sekali sahaja di KL sewaktu Bottlesmoker berkunjung ke KL tahun lepas dan pertemuan kedua ini lebih bermakna - sebab baru mendapat tahu dia sudah menjadi orang penting Persatuan Pelajar Indonesia di Malaysia sekarang sekaligus senang lah untuk aku bekerjasama dalam beberapa program nanti. Seperti aku pernah bilang, percutian ini adalah kerja juga sebab kerja aku adalah cuti dan cuti aku adalah kerja. Jalan-jalan membina rangkaian.

Selesai berbicara multi topik dari Timor Leste ke awek Universiti Padjajaran yang cakep (cun), Aris sang sopir yang cekap menghantar penumpang kereta ke destinasi masing2 meninggalkan aku dan Aris ke lapangan terbang untuk mengambil tiga tamu dari Malaysia yang alhamdulillah semuanya cewek dan mungkin tidak alhamdulillah sekiranya mereka menimbulkan masalah dengan perangai2 ala Malaysia; Diyana Nawwar, Nazahiyah dan Liya. Selamat datang ke Kota Bandung! Jangan pernah untuk mencuba Ariel ya!

Menghantar gadis2 dari negara yang tidak mahu mengaku Hindu dulunya untuk daftar masuk dahulu di Hotel Puri Gardenia sebelum keluar makan malam bagi mereka di Cabe Rawe. Ngumpat sana ngumpat sini, gosip sana gosip sini kami pun pulang.

Bertemu Yulius sang manajer band Bottlesmoker yang cemerlang untuk membincangkan perihal adik lelakinya yang mendapat tawaran kerja sebagai professional teknik di Accenture PJ. Tahniah dengan gaji yang dikhabarkan lumayan!

1 pagi - 6.30 pagi - WARNET!

No comments:

Post a Comment